Pojištění vozidel > Recenze: Jaké je nové pojištění vozidla od Allianz? Opravdu zaplatíte za povinné ručení málo, když jezdíte málo?

Recenze: Jaké je nové „revoluční“ pojištění vozidla od Allianz? Opravdu zaplatíte za povinné ručení málo, když jezdíte málo?

Datum: 21.10.2016; 23:55

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seznamte se s novým „revolučním“ pojištěním vozidla od Allianz

 

V Říjnu letošního roku přišla pojišťovna Allianz s novým, jak jej sama nazývá „revolučním“ pojištění vozidel. Dřív než se podíváme detailně na výhody a nevýhody této pojišťovácké novinky, pojďme si připomenout, v čem se liší od standardního povinného ručení, které nabízejí všechny ostatní pojišťovny. Na detaily jsme se ptali také tiskového mluvčího Allianz, Václava Bálka.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O tom, jak výrazný vliv na cenu bude mít nově u Allianz počet najetých kilometrů,

vypovídá následující graf. Cena mezi nejnižší kategorií ujeté vzdálenosti za rok a

nejvyšší je téměř trojnásobná. (Graf přiblížíte kliknutím)

 

Standardní cena, kterou měla Allianz nastavenou před touto novinkou, odpovídá

nyní ceně pojistného při ujetí 12.500 až 15.000 kilometrů. Dá se tedy říci, že

Allianz řidičům s nájezdem pod 12.500 kilometrů pojištění zlevnila. Nad 15.000

kilometrů, naopak zdražila.

 

 

 

 

Když jezdím málo, opravdu nyní získám nejlevnější pojištění vozidla u Allianz?

 

Pojišťovna Allianz na svých webových stránkách prohlašuje, že nové pojištění vozidla se vyplatí všem, kteří jezdí málo. Ve skutečnosti to však není tak úplně pravda. Když jsme si spočítali, kolik peněz bychom zaplatili za pojištění na modelovém příkladu ve srovnání s ostatními pojišťovnami, tak zjistíme, že i při nejnižším nájezdu do 5.000 kilometrů ročně, lze najít ještě levnější pojištění.

 

Na to již ostatně narážejí také někteří zákazníci na sociální síti pojišťovny s tím, že na pojištění vůbec nic neušetří. Naopak mají ještě starosti s kontrolou tachometru a nejistotou, že opravdu ve výsledku bude jejich nájezd odpovídat nastavené hranici. (viz. graf 2)

 

Toto však platí pouze tehdy, že hledáte nejnižší cenu a nepožadujete žádná další připojištění. Ostatně Allianz otevřeně dodává, že nejlevnější pojištění získáte v případě, že si sjednáte připojištění skel. U toho totiž pojišťovna nastavuje cenu také podle ročního nájezdu. Díky tomu předběhne v celkové ceně konkurenci. (Viz. graf 3)

 

Celkově je v případě Allianz dobré podotknout, že kvalitou jsou připojištění ve srovnání s konkurencí lepší a tudíž i při srovnatelné ceně, získáte mnohem vyšší kvalitu s vyššími limity a rozsahem krytí.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kdy a jak musíte nahlásit stav tachometru? Pár starostí navíc.

 

Při sjednání pojistky uvedete aktuální stav tachometru vozidla. Ten následně musíte ještě vyfocený poslat pojišťovně. Dále si zvolíte, kolik kilometrů za rok přibližně najedete a podle toho Vám bude vypočtena sleva nebo naopak přirážka k pojistnému.

 

Po 9 měsících musíte pojišťovně opět doložit stav tachometru a to proto, aby pojišťovna věděla, zda splňujete nastavený nájezd kilometrů.  Vzhledem k tomu, že potvrzení dokládáte po 9 měsících, nesmíte překročit nájezd 75% stanoveného limitu (tedy poměrnou část z celého roku). Ptáte se, proč nájezd nedokládáte až po 12 měsících? Je to z důvodu, že nejpozději 2 měsíce před výročím smlouvy musí pojišťovna ze zákona oznámit případnou změnu pojistného.

 

Pojišťovna si navíc až 4x do roka může vyžádat návštěvu v autoservisu a to pro případ, že by měla podezření na pojistný podvod.

 

 

Co když pojišťovně nedodám stav tachometru včas nebo vůbec?

 

Pokud pojišťovně nedodáte stav tachometru včas nebo jej nedodáte vůbec, může Vám pojišťovna zpětně dopočítat sankci, která odpovídá ceně pojištění při nejvyšším nájezdu, tedy více než 50.000 Km. Může tak jít až o trojnásobek ročního pojistného.

 

 

Podvádět se rozhodně nevyplácí!

 

Pokud by někoho napadlo pojišťovně úmyslně sdělit špatný stav tachometru nebo s ním nějakým způsobem manipulovat, pak by si to měl raději rychle rozmyslet. Pojišťovna na takový podvod myslí v pojistných podmínkách, které říkají, že v takovém případě může udělat sankci až 300% ročního pojistného, minimálně však 25.000,- korun. Navíc by šlo o pojistný podvod a tudíž by jej musela předat Policii ČR.

 

 

Co když ujedu méně nebo naopak více kilometrů, než jsem si nastavil? Je to podobné jako s elektřinou.

 

Pokud ujede méně kilometrů, než jste měli nastaveno ve smlouvě, pak Vám pojišťovna zpětně vrátí část pojistného jako přeplatek. O tento přeplatek se Vám sníží pojistné na další rok. Pokud by došlo k ukončení smlouvy, bude Vám přeplatek vrácen zasláním na účet.

 

V opačném případě, tedy že bude nájezd vyšší, doúčtuje Vám pojišťovna zpětně nedoplatek, který budete muset doplatit. V podstatě systém funguje stejně, jako s elektřinou či plynem. Na konci roku dostanete vyúčtování s přeplatkem či nedoplatkem, případně ani jedno, pokud reálný nájezd bude odpovídat Vašemu odhadu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Využijte i měsíční inkaso!

 

Velkou výhodou pro mnohé klienty může být také fakt, že Allianz umožňuje měsíční inkaso pojistného. Na rozdíl od pololetních a čtvrtletních plateb je měsíční frekvence placení bez přirážky k pojistnému. Ve výsledku tedy zaplatí stejnou částku jako při roční platbě!

 

 

 

Náš verdikt?

 

Musíme uznat, že pokud jezdíte málo (přibližně do 10.000 kilometrů ročně), ale přesto chcete opravdu kvalitu či řadu připojištění, může být pro Vás Allianz dobrým kompromisem. Spíše než s úsporou peněz však počítejte s kvalitněji nastavenými připojištěními, které si můžete porovnat v našem článku "Nekupujte nahnilá jablka, aneb detailní produktové srovnání pojišťoven"

 

 

 

Autor: Jiří Pěnčík

Běžné povinné ručení

Výpočet pojistného (ceny pojištění) je běžně vypočítáván na základě určitých pevných parametrů, které jsou jasné při sjednání pojištění:


- Věk a bydliště provozovatele vozidla

- Objem a výkon motoru, stáří a hodnota vozidla

- Zkušenosti pojistníka vyjádřené Bonusem/Malusem

- Způsob využití vozidla (např. běžný provoz, autoškola,...)

 

V takovém systému zaplatí dva lidé, říkejme jim třeba pan Karel a pan Miloš, kteří splňují uvedené parametry zcela stejně, naprosto stejnou cenu. Třeba 4.000,- korun za rok.

 Zdá se to logické, když podmínky splňují oba stejně. Tento systém však již neřeší fakt, že Karel za rok najezdí 1.000 kilometrů, protože jezdí pouze o víkendu na nákup a Miloš najezdí 60.000 kilometrů za rok, protože je auto každodenní, nedílnou součástí jeho práce.

Nové povinné ručení od Allianz

Výpočet pojistného zohledňuje stejné parametry, jako běžné povinné ručení. Do výpočtu však vstupuje ještě další proměnná, kterou však pojistník v době sjednání neví jistě, ale může ji pouze odhadovat:


- Počet najetých kilometrů za rok


Pokud bychom použili opět předešlý příklad, tak by pan Karel, díky tomu že jezdí s vozidlem opravdu minimálně, za pojištění zaplatil třeba jen 1.200,- korun ročně, zatímco pan Miloš by zaplatil za pojištění 7.500,- korun ročně.

Pojištění Přehledně 2015

www.pojisteni-prehledne.cz

info@pojisteni-prehledne.cz

„Cítit se v bezpečí a být v bezpečí je obrovský rozdíl“

Naši partneři:

Snow.cz