Hlavní strana > Recenze: Hurá! Tak už jsem členem První klubové pojišťovny!

Recenze: Hurá! Tak už jsem členem První klubové pojišťovny!

Datum: 05.11.2016; 17:45

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V minulém článku jsem psal o nové, peer-to-peer pojišťovně v Česku, s názvem První klubová pojišťovna (najdete ho zde). V tomto článku jsem se zabýval samotným principem pojišťovny, v čem je tak nová a převratná oproti běžným pojišťovnám.

 

Zajímalo mě, jak pojišťovna funguje uvnitř, a proto jsem se stal jejím členem. Jaké jsou první kroky a co můžete očekávat, pokud se také rozhodnete pro tuto novou alternativu, běžného pojišťovnictví?

 

 

Když musíte prosit, abyste se stal členem První klubové pojišťovny

 

V úvodním článku jsem mimo jiné psal, že proto, abyste si mohli v První klubové sjednat pojištění, tak se nejdříve musíte stát jejím členem. Psal jsem také o tom, že k tomu, abyste se stali členem, tak musíte dostat pozvánku – buď od jiného, již stávajícího člena nebo si o ni můžete požádat na webových stránkách pojišťovny.

 

Žádného kamaráda - člena nemám, a proto jsem se přidal do skupiny členů na Facebooku (dále je PK ze sociálních sítí už jen na LinkedIn) v domnění, že po mě hned někdo „skočí“ a pozve mě do pojišťovny. Víme, jak funguje marketing. Jaké překvapení pro mne bylo, když se nic takového nestalo. Musím se přiznat, že jsem poprvé se První klubová pouze netváří jako „Zakázané ovoce, které nejvíc chutná“, ale že opravdu tak trochu tím zakázaným ovocem je. Zároveň jsem si na webových stránkách pro jistotu „požádal“ o pozvánku.

 

Uběhly čtyři dny od mé žádosti a nikdo se mi stále neozval. Připadal jsem si jako, když Vás někdo nechá pár dní čekat po prvním rande a vy nevíte, na čem jste. Pátý den mi konečně zavolal příjemný mladý muž s tím, zda mám stále zájem o členství. Na mou odpověď, že určitě ano mě požádal, zda mu můžu zodpovědět několik otázek, tak na 10 minut, aby posoudil, zda mi členství nabídnou.

 

Samozřejmě jsem souhlasil a spíš, než o dotazník šlo o velmi příjemný rozhovor na téma, proč zrovna První klubová, proč chci být členem, jak jsem se o pojišťovně dozvěděl, a takové podobné otázky. Na konci rozhovoru mi pak tento pán nabídl pozvánku, kterou mi pošle na email. Nutno ocenit, že rozhovor trval 9 minut 57 sekund.

 

 

První kroky nového člena První klubové pojišťovny

 

Díky zaslanému odkazu na email, jsem se mohl registrovat jako člen, což obnášelo vyplnění spíše základních údajů o mé osobě, zakončené elektronickým podpisem členské smlouvy pomocí SMS kódu. Po prvním přihlášení jsem jako první volbu dostal nahlédnutí do tzv. wiki První klubové, kde jsou poměrně stručně popsány všechny důležité otázky a odpovědi k fungování pojišťovny, členství a produktů samotných.

Musím přiznat, že uživatelské rozhraní mě svou jednoduchostí, přehledností, obsahem i propracovaností mile překvapilo.

 

V této fázi jsem si uvědomil, že První klubová nebude nejspíš správnou volbou pro pohodlné klienty, kteří očekávají prvotřídní obsluhu. Z prvních dojmů je to totiž klient, kdo se obsluhuje a výměnou za to, dostane právě část zisku zpět.

 

Hlavní, co mě však zajímalo, byla možnost modelací pojistných smluv, abych konečně zjistil něco o konkrétním pojištění. Z nabídky pojistných produktů jsem si první vybral pojištění auta, konkrétně povinné ručení a pustil se do jeho kalkulace. Další produkty kromě pojištění vozidel jsou pojištění majetku, odpovědnosti, zdraví a cestovní pojištění.

 

 

Velmi individuální nabídka povinného ručení

 

Hned v začátku kalkulace povinného ručení mne velmi překvapila individualita a opět se mi potvrdila myšlenka, že První klubová nebude tím pravým pro ty, co očekávají jednu nebo dvě jasné nabídky, ze kterých si jednoduše vyberou.

 

U povinného ručení totiž například musí nastavit, kolik kilometrů za rok najezdíte, zda máte děti, kolik řidičů vozidlo řídí, kde nejčastěji jezdíte, zda jezdíte pouze v ČR nebo i v zahraničí a samozřejmě další běžné údaje o vozidle či Vašem bonusu.

 

Na konci toho detailního rozboru profilu klienta jsem byl samozřejmě zvědavý, jak bude vypadat samotná cena. Výsledek mě popravdě docela šokoval, protože na mě roční pojistné vyskočilo více než dvojnásobné oproti mé aktuální nabídce od „běžné pojišťovny“. I přesto, že jsem si od pojistného odčetl přibližný možný zisk, který na konci roku získám zpátky, tak jsem byl stále o pár tisíc nad cenou, kterou platím nyní.

 

O to více mě tato nabídka odradila, když jsem si uvědomil, že jsem nastavoval parametry pojištění typu „slibuji, že nebudu jezdit mimo ČR“ nebo „vozidlo řídím jen já, jako jediný řidič“ nebo „ročně najezdím do 5.000 Km“, tedy jsem u tohoto pojištění navíc vázaný nějakým nastavením pojistné smlouvy.

 

Bohužel dojem z přehnaně vysoké ceny jsem měl i u jiných typů pojištění, například pojištění občanské odpovědnosti nebo cestovního pojištění. I když odečtu od ceny pojistného případný zisk (a to za dobrý rok s málo škodami) jsem maximálně na hranici toho, co tato pojištění stojí u běžné pojišťovny. Výhodněji finančně by mě spíš pojištění mohlo vyjít až ve chvíli, kdy bych získal i část zisku ze smluv doporučených členů. A to, kdo ví.

 

 

Peníze nejsou všechno, jenom skoro všechno…

 

Nebylo by samozřejmě správné se bavit jen o ceně pojištění. Důležitá je také kvalita, kterou za tyto peníze získáte. Proto se v příštím článku podíváme detailněji na samotné parametry pojistných produktů První klubové.

 

 

Více informací: na www.prvniklubova.cz

 

 

 

Autor: Jiří Pěnčík

Další články k tomuto tématu:

První klubová pojišťovna. Peer-to-Peer novinka na českém trhu, která svým klientům rozděluje zisk!

První klubová pojišťovna, je první pojišťovnu v Česku, která funguje na principu sdílené ekonomiky, někdy také označované jako Peer-to-Peer. První klubová pojišťovna spustila pilotní provoz již v Říjnu roku 2015 a od jara 2016 funguje v plně ostrém provozu. Princip sdílené ekonomiky je moderním trendem, osvědčeným například v celosvětově úspěšných projektech jako je Uber, Airbnb nebo česká Zonky... Čtěte více...

Pojištění Přehledně 2015

www.pojisteni-prehledne.cz

info@pojisteni-prehledne.cz

„Cítit se v bezpečí a být v bezpečí je obrovský rozdíl“

Naši partneři:

Snow.cz