Hlavní strana > Aby se v tom čert vyznal! Povinné ručení nabízí 12 pojišťoven. Které si mám vybrat?

Aby se v tom čert vyznal! Povinné ručení nabízí 12 pojišťoven. Které si mám vybrat?.

Datum: 25.8.2015; 13:45

 

 

Česká Republika je poměrně malou zemí, přesto je na pojistném trhu konkurence skutečně velmi velká. Jen povinné ručení, které u nás řeší téměř každá domácnost, nabízí 12 pojišťoven (přibližně 80% českých domácností).

 

Klienti díky tomu na povinném ručení u nás ušetří, protože boj o zákazníka způsobuje, že je povinné ručení v česku nástrojem plným různých slev a bonusů. Kdo by láteřil nad tím, že i tak je drahé, tak pro srovnání je v česku povinné ručení 2 nejlevnější v celé Evropě.

 

 

Každé PRO má však i svá PROTI. Takový nápor nabídek, slev a akcí má za následek, že klienti jsou zmatení, co je pro ně vlastně vhodné a často raději od srovnání jednotlivých nabídek upustí a platí zbytečně i tisíce ročně navíc, než musejí.

 

Je samozřejmě nemožné, abychom oběhli všechny pojišťovny a nechali si porovnat nabídky. Nejenom, že byste na to potřebovali dovolenou v práci, ale všude Vám pochopitelně budou říkat, že oni jsou to nejlepší. Jak se tedy můžete rychle a jednoduše rozhodnout, co je pro Vás to nejvýhodnější?

 

 

Která pojišťovna je podle Vás nejlepší?

 

Rozhodně nemohu říci, že by některá pojišťovna byla nejlepší či naopak nejhorší. Samozřejmě jsou pojišťovny, které svou historií a stabilitou vyčnívají nad ostatními, ale to hned neznamená, že bude tou nejlepší volbou. V podstatě se dá říci, že z 12 pojišťoven, které u nás nabízejí povinné ručení je kvalitou 7-8 vyrovnaných hráčů co do kvality a klientského přístupu.

 

 

Čím těchto 8 pojišťoven vyniká?

 

Jde o velké a zažité pojišťovny s poměrně slušným klientským kmenem a širokou nabídkou produktů. Nejde však jen o dobře a flexibilně nastavené produkty nebo určitou jistotu, že má pojišťovna dostatečný kapitál pro zaplacení třeba i plošných škod. Za neméně důležité považuji i úroveň péče o klienta, která je poměrně kvalitní.

Nejhorší co se totiž může stát, je když platíte tisíce korun ročně za pojištění a až se něco stane, nemůžete se pojišťovně dovolat nebo narazíte na člověka, který není schopný Vám rychle a jasně pomoci, či udělat krok navíc, aby Váš problém vyřešil.

 

 

Je tedy úplně jedno u jaké pojišťovny si pojištění sjednám?

 

Řekl bych, že u těch 7-8 největších je to jedno z hlediska kvality pojišťovny, klientského přístupu, kvality základního produktu. Tedy povinného ručení či havarijního pojištění.

 

Velké rozdíly jsou však v cenách. Ty se liší často o tisícikoruny ročně, což je velký rozdíl a vyplatí se vybírat. Je to paradoxní, protože se často stává, že povinné ručení s menším limitem je dvakrát dražší než pojištění u jiné pojišťovny s limitem vyšším.

 

Také záleží na tom, co jako klient od pojištění očekáváte. Zda požadujete jen základní ochranu, tedy povinné ručení nebo zda očekáváte a v jaké kvalitě třeba asistenční služby, zda chcete mít připojištěna skla, odcizení zavazadel, apod. V připojištěních jsou totiž ty největší rozdíly. Zde je důležité si uvědomit, že o kvalitě připojištění nerozhoduje jen to, kde je vyšší limit a nižší spoluúčast. Ale právě v připojištěních bývá skryto hodně malých výluk, které někdy mohou znamenat, že připojištění téměř postrádá smysl.

 

 

Jak je možné, že mají pojišťovny takový rozdíl v cenách?

 

Každá pojišťovna má jinou cílovou skupinu klientů a podle toho určují i cenu pojištění. Zpravidla se dá říci, že třeba AXA je velmi drahá pro klienty do 30 let, pro silná vozidla s výkonem nad 90kW a pro Prahu. Naopak Allianz (produkt iAuto) a Kooperativa jsou velmi výhodné pro mladé řidiče, kteří ještě nemají vyježděný bonus.

 

Cenu však může ovlivnit také to, zda máte benzín či diesel. Zatímco AXA určuje cenu podle výkonu, Kooperativa podle objemu vozidla. (2.0 diesel má 105kW; 2.0 benzín má 150kW).

 

Dalším parametrem, který výrazně může ovlivnit cenu je bydliště. Zpravidla mají pojišťovny 3 pásma – obce do 50 tis. Obyvatel, obce nad 50 tis. Obyvatel a Praha. Čím větší město, tím vyšší riziko nehody a některé pojišťovny mají úmyslně pro takové klienty vysoké přirážky.

 

 

4.500 Kč nebo 15.000Kč za pojištění auta? I takový rozdíl Vás může čekat u povinného ručení!

 

Podívejte se na srovnání nabídek pojišťoven na modelovém příkladu. Na modelových kalkulacích lze vidět, že přestože je v jednom případě AXA o 10 tisíc korun ročně dražší, jinému klientovi může vycházet jako jedna z nejlevnějších!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak jako klient mohu zjistit co je tedy nejlepší konkrétně pro mě?

 

Velkou výhodou pro klienta jsou online srovnávače, které jsou v česku na vysoké úrovni. Nabízejí srovnání a možnost sjednat pojištění přes internet téměř všech pojišťoven. Za pár minut tak vidíte, které pojišťovně se „líbíte nejvíce“.

 

Další možností jsou finanční poradci, kteří mají zpravidla také možnost srovnat na jedné schůzce několik pojišťoven. Ale již nemusejí být zcela nestranní. Sice se nemusí jednat o provizní motivaci, ze které moc nemají, ale některé pojišťovny jsou pro časově náročnější a složitější na sjednání.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pojištění Přehledně 2015

www.pojisteni-prehledne.cz

info@pojisteni-prehledne.cz

„Cítit se v bezpečí a být v bezpečí je obrovský rozdíl“

Naši partneři:

Snow.cz