Povinné ručení

Havarijní pojištění

Sjednat pojištění vozidla online

Články

Recenze

Jak zjistím svůj Bonus/Malus online? Spočítejte si jej hned nyní.


Systém Bonus/Malus se používá u pojištění vozidel a jeho cílem je sledovat nehodovost majitelů vozidel v silničním provozu... Čtěte více...

16.

KVĚ

Nejlevnější

povinné ručení

3 minuty a porovnání všech pojišťoven máte jako na dlani...

REKLAMA

Autem na dovolenou? Sleva 25% na asistenční služby Auto Care již od 352,-Kč

Europ Assitance vznikla již v roce 1963 ve Francii a během posledních 50 let se stala celosvětovou skupinou s více než 300 miliony klientů. V České republice působí od roku 2001... Čtěte více...

26.

ČER

Recenze: Cestovní pojištění AXA s exkluzivní 50% slevou!


Zvažujete, jaké cestovní pojištění na svou dovolenou si sjednáte? Které je dobré a přitom levné? Právě pro Vás je tato recenze o cestovním pojištění AXA s 50% slevou!... Čtěte více...

3.

ÚNO

REKLAMA

87 procent Čechů připustilo, že mělo problém s výpovědí pojištění

Datum: 11.6.2018; 23:00

 

87 procent Čechů v průzkumu serveru Bankovnipoplatky.com  připustilo, že mělo problém s výpovědí pojistné smlouvy. Průzkumu se účastnilo celkem 5381 respondentů v rámci průzkumu k povinnosti ukončovat pojistné smlouvy pouze jednou ročně a to nejpozději 6 týdnů před výročím pojistné smlouvy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Pojistnou smlouvu podle zákona o pojistné smlouvě může pojištěný vypovědět standardně pouze k tak zvanému výročí smlouvy, a navíc musí výpověď být pojišťovně doručena nejpozději 6 týdnů před tímto výročím. Problém je, že pokud doručíte svou výpověď pojišťovně o jediný den později, tak Vám ji běžně pojišťovna už neuzná a Vy tak musíte čekat další rok se stávajícím pojištěním“ uvádí Jiří Pěnčík ze serveru Pojištění-Přehledně.cz.

 

Zákon sice ještě umožňuje ukončení smlouvy kdykoliv tak zvanou Dohodou mezi pojišťovnou a pojištěným. Na tu však pojišťovny běžně nepřistoupí a fakticky tak tento způsob klienti v praxi využít nemohou.

 

 

87 procent Čechů připustilo, že v minulosti měli problém pojištění vypovědět

 

Konkrétně 4684 respondentů v minulosti právě neuspěli s výpovědí pojistné smlouvy a museli tak počkat na oficiální termín výročí nebo dokonce počkat na další rok. S žádným problémem vypovědět smlouvy se pak nesetkalo 562 hlasujících a 107 respondentů na otázku nedokázalo odpovědět.

 

96,7 procenta hlasujících pak uvedlo, že by uvítali možnost ukončit pojistnou smlouvu kdykoliv.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Měli by mít klienti možnost ukončit pojistnou smlouvu kdykoliv? Podle šéfa První klubové pojišťovny ano!

 

„Jsem zastáncem rozumného způsobu ochrany, který může fungovat například tak, že pojistka nepůjde zrušit v rámci prvního roku, ale potom už kdykoli. Naprosto rozumím postojům klientů, kteří chtějí odejít hned a jednoduše, pokud je pojišťovna zklame. A ne si někam psát termíny a hlídat dny, abych neprošvihl nějakou lhůtu jako prvňáček v základní škole,” komentuje Marek Orawski, šéf První klubové pojišťovny a dodává: „Klíčové je, aby se pojišťovny chovaly ke klientů tak, aby neměli důvod odcházet.”

 

Návrh Orawského se zdá jako rozumný návrh z hlediska pojišťoven i klientů. Je bezesporu důležité chápat, že pojišťovny musejí mít určitou jistotu v předepsaném pojistném, se kterým plánují své rezervy, na druhou stranu by to pojišťovny skutečně motivovalo se více o své klienty starat a pečovat, než je formou byrokracie držet na sílu.

 

 

 

Proč je pro klienty důležité mít možnost změnit pojišťovnu kdykoliv?

 

„Výše uvedená podmínka výpovědi ke dni výročí se netýká situací, kdy vozidlo například prodáte nebo majitel vozidla zemře (Podrobněji o možnostech výpovědi čtěte zde). V takovém případě je možné pojištění samozřejmě ukončit kdykoliv, respektive ke dni prodeje nebo úmrtí majitele s tím, že Vám pojišťovna vrátí poměrnou část "nespotřebovaného" pojistného, tedy částky, kterou jste za pojištění dopředu zaplatili.

 

Mnoho lidí však během roku zjistí, že za pojištění platí mnohem více, než by museli. Například podle našeho porovnání (Pro přehled se podívejte zde) se rozdíl mezi jednotlivými nabídkami pojišťoven liší až o několik tisíc korun ročně. Mnoho lidí se proto rozhodne, že pojištění na další rok už platit nebude a přejde k jiné, levnější pojišťovně. V každodenních starostech si však neuvědomíte, že musíte výpověď poslat nejpozději 13. Září, aby ji pojišťovna 16. září obdržela a 29.Října smlouvu ukončila.

 

Nehledě na to, že se může Váš dopis zdržet na cestě Českou Poštou a do pojišťovny dorazí nikoliv 16., ale 17.Září a již musíte čekat další rok.

 

 

 

Alespoň kousek jistoty v nejistotě? Automatické připomenutí blížícího se výročí.

 

„Promeškání termínu změny pojišťovny vnímáme již od počátku jako jeden z nejčastějších důvodů, proč Češi zbytečně platí pojišťovnám více než musejí. Výzkum serveru Bankovnipoplatky.com nám toto pouze potvrdil. Proto umožňujeme každému, aby si zdarma jednoduchým způsobem nastavil automatické připomenutí termínu výročí své smlouvy" uvádí Jiří Pěnčík z Pojištění-Přehledně.cz

 

Funguje to jednoduše. Pouze si zadáte datum výročí Vaší smlouvy, které najdete buď přímo na smlouvě jako "Počátek pojištění" nebo na Zelené kartě k vozidlu jako "Platnost od". Dále zadáte typ pojištění, např. "Povinné ručení" a kontakt na jaký Vám automaticky 2 měsíce před výročím pošleme nejen upozornění, ale také vzor výpovědního formuláře pro pojišťovnu. Pokud navíc chcete, můžete si zadat i telefonní číslo, na které Vám přijde automatická sms zpráva s upozorněním.

 

 

 

Připomeňte si výročí smlouvy s pomocí tohoto formuláře: Automatické upozornění

 

 

 

 

 

 

 

 

„Připomeňte si výročí smlouvy s pomocí tohoto formuláře: Automatické upozornění“

 

Nejnovější články:

Kontakt

Pojištění-Přehledně.cz

IČO:           00971944

WEB:          www.pojisteni-prehledne.cz

E-MAIL:     info@pojisteni-prehledne.cz

TELEFON: 776 869 306

„Cítit se v bezpečí a být v bezpečí je obrovský rozdíl“

Sociální sítě

Naši partneři:

Snow.cz